Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

Στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτούν σταδιακά κομβικό ρόλο στη δημοσιογραφία και την ειδησεογραφία. Έχουν αυξήσει το ρόλο τους και την εμβέλειά τους ως πηγή ενημέρωσης, καθώς πρόσωπα και φορείς από τα πεδία της οικονομίας, της πολιτικής, των κρατικών υπηρεσιών, των κοινωνικών οργανώσεων κ.λπ. τα αξιοποιούν για να διαδώσουν τα μηνύματά τους, να θέσουν τα ζητήματα που τους αφορούν στη θεματολογία της επικαιρότητας, να γνωστοποιήσουν τις θέσεις τους γι’ αυτά και να πετύχουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

Παράλληλα ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός ατόμων ενημερώνεται για τις σημαντικές ειδήσεις της ημέρας από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης τις οποίες και τα μέσα ενημέρωσης επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν, αλλάζοντας ταυτόχρονα τον τρόπο ιεράρχησης, σύνταξης και διακίνησης των ειδήσεων. Αν και οι όροι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τα μεγάλα συγκροτήματα Τύπου συνεχώς αλλάζουν, οι πλατφόρμες εξακολουθούν να αποτελούν πηγή ενημέρωσης. 

Στο μάθημα αυτό εξετάζεται η σχέση δημοσιογραφίας και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως αυτή διαμορφώνεται στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Χαρτογραφείται το σύγχρονο μεσιακό οικοσύστημα και αναλύονται οι αλλαγές που έχουν επιφέρει τα νέα μέσα και ειδικότερα οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στην παραγωγή και κατανάλωση ειδησεογραφικού περιεχομένου. Προσεγγίζονται οι τρόποι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι συνέπειες της χρήσης αυτής στο χώρο της δημοσιογραφίας και της δημοσιότητας.

Εξετάζονται επίσης οι συνέπειες διάδοσης των ψευδών ειδήσεων και αναλύονται οι τρόποι αξιολόγησης και επαλήθευσης περιεχομένου αλλά και οι τρόποι απόκτησης της εμπιστοσύνης του κοινού. Γίνεται εισαγωγή στις τεχνικές και εφαρμογές της πολυμεσικής δημοσιογραφίας και στις νέες αφηγηματικές τεχνικές που εφαρμόζονται στις ψηφιακές πλατφόρμες με την παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου (παραγωγή και επεξεργασία κειμένου, ήχου, φωτογραφίας, βίντεο).